måndag, november 28

Advent kom indundrande

Det var helt otroligt skönt att ge sig av från den här stan en helg och få miljöombyte. Lördagen i Västerås spenderades på bästa vis med solskenspromenad, väldigt god mat och kalas. Det var första gången jag träffade tjocka släkten, visserligen bara halva, men de var riktigt sköna hela gänget och jag hoppas det blir fler såna tillställningar :)

När Mr. och jag anlände till Göteborg igen så blåste det av bara attan! En dramatenväska fångar rätt så mycket vind, jag höll på att bli bortblåst! Trötta efter tågresan köpte vi värdig mat för att sedan adventspynta och mysa med glögg och pepparkakor hemma hos mig. Det kändes skönt att vara inne när vinden piskade utanför, ett tag lät det som om hela fasaden skulle trilla av! Det hade den tydligen gjort på något varuhus på backaplan, galet.

Är lite bitter över att mina nyputsade och otroligt vackra fönster blev ännu värre än innan jag tvättade dem. SÅ jag kunde lika gärna låtit bli! Och hade jag låtit bli så hade jag kunnat putsa dem nu för då hade jag fortfarande haft putsmedel kvar, men nej, det tog visst slut sist.
Jaja, jag vet att de var rena nyss ^^

Nu sitter jag med 38 graders feber och undrar var i helsike den kom ifrån.
Ignorerar den och hoppas den går över.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar