onsdag, november 9

Det man inte har huvudet, det får man ha i benen

Att plugga i skolan gick ju bra ett tag, tills jag insåg att jag inte hade med mig matlåda och definitivt inte har ekonomi att köpa färdig lunch om jag vill kunna roa mig mer den här månaden. Så det var helt enkelt bara att ta mitt pick och pack och ta mig hemåt igen.

Väl hemma gjorde jag favorit i repris på gårdagens middag, kyckling i ugn med bananchutney och ris. Tyvärr så gjorde det sig inte alls lika bra på bild som i munnen. Så inga matbilder idag, jag bjuder på lite hötspluggmys från mitt vardagsrum istället.

Te och tända ljus 






Så, efter lite lunch- och tepaus är det bara att hoppa på't igen. Om jag nu inte klarar tentan på fredag så ska jag i alla fall kunna så mycket som möjligt för att göra omtentaplugget lättare!

/C


2 kommentarer:

  1. Bananchutney allstå... jag är fortfarande ytterst skeptiskt till det. Kan inte du bjuda mig på det någon gång i veckan och motbevisa mig? :)

    SvaraRadera
  2. Självklart kan jag göra det, ska nog kunna övertyga dig :) Är lite orolig att den inte kommer räcka till nästa säsong av bondens, kanske skulle försöka mig på att göra egen när det blir tomt i burken.

    SvaraRadera