söndag, november 13

Sockerchock

Igår myste jag ner mig i pujamas, tog med mig Mr. och en nalle och traskade till Fummelfots pujamasparty. Vi byggde en hög av kuddar, täcken och filtar, drack varm choklad med grädde, kaffe med vaniljglass, kladdkaka, chips, fanta... betydligt mycket mer än vi behövde.
Men oj vad det var gott!

Efter två filmer var Mr. och jag vansinneströtta och gav upp, traskade hem i pyjamas mitt i natten och hade lite svårt att somna efter sockerfrossan. Men sedan sov jag fantastiskt gott, så gott att der var Mr. som petade på mig och sade att klockan ringde i morse, det brukar vara tvärt om. ^^

Vid 12 träffade jag Lillebror i Kungsbacka och gick loss i fruktdisken på ica. Farsdagsfruktsallad på gång! (jag avstyrde den klassiska tårtan, inte så sugen när jag fortfarande var sockerbakis från gårdagen). Vi hackade och fixade, stoppade tomtebloss i fruktsalladen och pappsen blev jätteglad för lite fikapaus i trädgårdsarbetet.

Han fick inga rosor i år, vi blev så fascinerade av den jättelila kålen de hade i blomsterdisken, så det blev en lite annorlinda farsdagsblomma :)

En speciell blomma till en speciell pappa 


Imorgon börjar nästa kurs, mikrobiologi. Oj vad jag inte längtar, men om mindre än två veckor är det över, tenta den 25:e november. Galet!
Men jag glömmer det för ikväll, tar en kopp te och kopplar av.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar