fredag, november 18

Bakterier, baciller, whatever

Det var en seg dag igår, med en tismässigt felfördelad alboration.

Först fick vi uuuutfööörliga instruktioner i en timme innan vi fick börja, sen skulle massa tjafs fixas och labbar förberedas inför nästa tillfälle innan vi fick titta på våra bacill... förlåt, bakterieodlingar (Läraren skulle skjuta mig om jag råkade blanda ihop bakterier och baciller som samma sak!). Hur kan man INTE vilja titta på häftiga grejor i mikroskop en stund? Verkade som många bara rusade iväg när läraren sade "när ni tittat klart i mikroskopen kan ni ställa ihop dem och tillbaks på sin plats"

Oh well, fick kikat på några prover i alla fall, till exempel fingrar, visakort och tänder.

 Inte vattendroppar, det är faktiskt fingerbakterier!

Och såna här kan man hitta på sina tänder.

På kvällen blev det återhämtning tillsammans med Mr. efter långseg dag. Vi skulle laga köttfässås och pimpa den med röda linser, men de blev en smula... överkokta tror jag, så det blev mer röra än sås av det hela när de väl var iblandade i köttfärssåsen, men rackarns gott!

Nu ska jag sätta mig och plugga lite mikrobiologi, njuta av det varma kaffet och få tiden att gå tills ikväll. Fummelfot och jag har nämligen ÄNTLIGEN hittat en kväll för sista Harry Potter! Det blir fredagsmys med film och popcort, nästan som på bio, fast man slipper gå ut. Inte helt fel en trist dag som denna.

IIhh! Tomt i kaffekoppen! Tur att jag gjorde en stor kanna ^^

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar