onsdag, november 23

Tentatider - igen!

Knappt två veckor har gått sedan förra tentan, på fredag är det dags för nästa.
Insane.

Men jag belönar mig emellanåt med små pauser. Igår var jag ute på första löpvändan på två veckor, skadat knä har tvingat mig att ta det lugnt. Igår pallade jag inte mer utan gav det ett lugnt försök och det gick utmärkt! Inte fort, men helt smärtfritt, så nästa gång kanske jag ökar på liitegrann om det känns bra. Tills dess fortsätter jag stretcha och träna höfter och knän.

Efter att i flera månader velat fram och tillbaks om vart jag ska köpa gymkort så gjorde jag ÄNTLIGEN slag i saken och gick till Sportlife. Fick en veckas provträning först, hade inte lust att binda upp mig ett år utan att veta vad jag gav mig in på! Så jag har varit på ett cykelpass och en vända på gymmet. Det är fräscht och fint, trevlig personal, men oj vad jag inte känner mig bekväm där. Det är inte alls jag, jag är inte sportlife-hipp.

No offence om du nu skulle älska sportlife, men det är inte för mig.

Så det kommer bli ytterligare ett år med Fysiken, där trivdes jag, där kan jag träna med folk jag känner, där hittar jag och framförallt: Där känner jag mig bekväm och kan vara mig själv när jag tränar. Skönt att jag insett det nu, det krävdes bara massa velande och lite provtränande för att komma hit.


Har nu kommit hem efter tentaplugg och tacomys med töserna från klassen, det var riktigt gott, sedan bjöds det på både hemgjord glögg och magi. Nu blir det sängång och sedan upp tidigt imorgon, sista pluggdagen, sen jävlar dödar jag tentan!

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar