lördag, november 12

Dagen som inte gick helt enligt planerna

Jag hade lika gärna kunnat läsa min Runner's i förrgårkväll  istället för att tentaplugga, det var en taskig tenta och jag hade läst på heltt fel saker. Tur att det finns omtentor.

När jag kom hem efter tentan så tog jag på mig löparskorna och gav mig ut för att rensa kropp och knopp på eftertentatrötthet. Det var riktigt skönt, solen sken och knappt någon var ute eftersom det fortfarande bara var förmiddag. Jag tror bestämt att benträningen med Fummelfot har gett resultat, jag har mycket mer styrka i höfter och lår numera och det kändes som jag knappt ansträngde mig alls, trots att jag höll en ganska bra hastighet.
Mina "ta det väldigt lugnt"-rundor blir snabbare och snabbare. Me like!

sen gick det dock utför. Jag hade gjort något knas under rundan utan att märka det, för mitt högerknä gjorde jätteont på allt annat än platt mark. Så mitt planerade benpass med Fummelfot blev modifierat till att hon tränade och jag agerade pepphjälp och sällskap. På väg hem insåg jag att nerförsbacke inte alls var kul, mitt knä gjorde så ont att jag ville gråta, så jag löste det genom att gå baklänges hela vägen ner, det gjorde inte lika ont då.

efter lite matinköp, en glömd plånbok,  tillbaka hem, sedan till affären med plånbok och äntligen hemma med alla middagsingredienser så korkade jag upp vinet, fyllde ett glas och läste bloggar i väntan på att Mr. skulle dyka upp.


Det blev en utmärkt kväll med den bästa Raw falafel jag någonsin gjort (det blev bollar! inte smuldeg som det brukar) och betyg på 4.4 av 5 från Mr. Och han tog om flera gånger, det är bra betyg. Själv satt jag och stornjöt, som jag längtat efter just den maten! Orgasmiskt gott!

Bra avslut trots dålig start på dagen.


/C




1 kommentar:

  1. Du, det var bästa pepphjälpen igår, jag hade inte kört det passet utan dig. <3 Och, om jag inte mesade mig totalt eller ALLT alår till nu över natten så kommer träningsvärken inte blir lika invalidiserande den här gången heller.

    Kul att Mr. gillade falafeln! Stört länge sen jag gjorde den, får påminna mig själv om hur god den var nu igen snart!

    SvaraRadera