torsdag, december 22

Ur fas

De senaste dagarna har jag och min kropp legat totalt ur fas med varandra. Jag har haft lust att göra massa saker, men kroppen säger ifrån, får mig att somna så fort jag lägger mig ner (oavsett om det är en säng, soffa eller golv) och med jämna mellanrum stängt av allt vad matlust heter.

Inatt slog någon magsjukevariant till för att se till att jag verkligen inte skulle trivas. Fick väldigt lite sömn och varit uppe för många gånger under natten. Magen kändes liten som ett russin när jag gick upp. Det verkar dock ha varit en kort, men intensiv sjukdomsperiod, för jag mår nästan bra och om jag bara ser till att få i mig bra mat så ska jag nog vara återställd till kvällen.

Igår åkte Mr. hemhem för att spendera sin julhelg med familjen, så jag fyllde upp min kväll med saker att göra. Fikade med mamma innan vi gick till Domkyrkan för lite julsång/allsång och ett försök att hitta julstämningen. Det är en fin tradition vi har som brukar få ordning på avsaknad av stämning. Men inte i år. Det var jättemysigt och vackert och skönt att koppla av med vacker sång, men julstämningen, den såg jag inte skymten av och gör fortfarande inte.

Fick min första julklapp igår kväll när Fummelfot var på kvällsbesök. Nyfiken som jag är frågade jag om jag fick öppna den på en gång och nej, det fick jag ju inte. Men efter en stund gav hon med sig ändå, lika otålig som jag ^^ Tre små burkar med indiskt kryddiga röror och bäst av allt: recepten till rörorna så jag kan göra mer när de är slut! :D

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar