måndag, december 12

Jag ville ju bara vara fin...

Igår skull Mr. och jag gå på julkonsert med Hellmans Drengar och jag såg ett tillfälle att klä upp mig och känna mig fin. Efter lite kläpiffande kilade jag ner i källarförrådet och hämtade upp finstövlarna, med klack och snörning, oj vad tjusig jag skulle bli!
På väg till bussen sprack dock den lilla prinsessfina bubblan när en skärande smärta tog tag i mitt knä... IDIOT är jag som inte tänkte så långt som att högklackat kanske inte är optimalt om man har knäproblem! Jag svor högt och fick vända halvvägs till bussen för att byta till platta skor och sedan jäkta tillbaks mot hållplatsen, både arg och ledsen.

Jag har fortfarande ont och har bannlyst klackar fram till sommaren och löpning i åtminstone en vecka eller två.

Jag låter gnällig, jag vet, men när jag nu kommit igång ordentligt med löpningen och dessutom älskar att springa så svider det så sjukt mycket att inte kunna dra på sig skorna och springa ut. Det gör för ont och jag blir så frustrerad och arg på mig själv som förstör när det höll på att bli bättre.

Jag ville ju bara vara fin...

/C



P.s. Julkonserten var fantastiskt bra och jag fick äntligen lite julstämning i gråblöta december. Tack alla duktiga Drengar! D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar