söndag, december 25

Trötter

Det tar på krafterna att fira jul. Det hjälper ju inte heller att det i våran familj är ofrivillig tradition att vara jättesena med både middag och klapputdelning.

Kl. 1:30 ungefär var vi klara.

Men det gjorde ingenting, våran jul är så himla mysig, bara lite väl sen. Vi satt och myste runt granen, läste julklappsrim, gissade på paketen, myste och drack julmust. Precis som det ska vara. Det ledde dock till en väldigt trött familj i morse och när Fummelfot ringde  strax innan 12 så var jag alldeles nyvaken ^^

Efter en juldagsmiddag bestående av världens godaste porterstek begav jag mig hem till kattfröknarna i Mölndal igen. Det är underbart att vara med familjen och jag borde åka dit lite oftare än jag gör, men jag trivs allt rätt bra här hemma också. Trots/tack vare mina tok-katter.
Fick se min älskade Mr. en stund i video-chatt nu på kvällen (tack skype!) och vi uppdaterade varandra om julens spännande händelser. Jag längtar efter honom ordentligt mycket nu! Men det är ju bara några dagar kvar tills han kommer tillbaka.

Nu ska jag dricka lite te ur min hattifnattmugg och sen är det sängen som gäller för att få ordnign på dygnet igen. Natti!

/C 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar