måndag, juni 27

The things you do for love

Midsommar kom och gick, det var en helt fantastisk helg! Bussresan till Västerås var inte riktigt lika fantastisk. Vi blev sena redan från gbg p.g.a. en försenad buss från Malmö. En härlig kedjereaktion inleddes och var 45 minuter sen till Örebro där jag (stel i ryggen av swebus kassa säten!) skulel byta till nästa buss för att komma fram. Det var en extrainsatt buss som väntade på oss där, en buss som skakkade och hoppade så jag nästan trodde hjärnskakningen var oundviklig. Till slut kom jag fram, mötte Mr. på stationen och blev varm i hjärtat, längtan hade nog varit värre än jag ville erkänna för mig själv.

Midsommarfirandet var lugnt och sansat med Mr. och hans föräldrar. Jag gjorde helt rätt i att inte oroa mig för att träffa dem, de är verkligen jättefina människor och jag kände mig välkommen så fort jag kom innanför dörren :) Vi har grillat, ätit gott, druckit gott och hunnit med att både vara kulturella och att ligga på soffan och läsa. Jag och Mr. avslutade helgen med en mc-tur på hans pappas hoj, den är ordentligt drag i, kittlade härligt i magen när Mr. drog på ^^ Inte lika kul att sätta sig på tåget hem igen efter middan... tack och lov var jag jättetrött och lyckades slumra större delen av resan. Har redan börjat längta till nästa gång vi ses ♥

Kom hem till två gosiga kattfröknar. Jag plockade upp Kiya och gosade lite och vips var jag nästan lika lurvig som hon! Dags att ta fram pälskammen igen. Fröknarna har gett mig sin fulla uppmärksamhet i en halvtimme nu och bestämt sig för att jag nog är samma matte fortfarande så de kunde lägga sig och sussa i soffan istället. Läge att gå och lägga mig kanske, medan de är lugna och fina.
Ska bara se färdigt filmen jag fastnade vid först.


-natti!-
/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar