torsdag, juni 2

"Sommarlov"

Igår var det äntligen slut på sista kursen denna terminen. Underbart trots att jag har en veckas omtentaplugg framför mig. Satt med flickorna i solen ett tag och kände in sommaren innan jag begav mig hemmåt.  På eftermiddagen kom Mr. och hjälpte till att packa upp lite grejor innan han tog med mig på motorcykeln till Stegerholmen där vi hittade en klipphäll med utsikt över havet där vi grillade, njöt av lugnet och försökte ignorera de små regndropparna som föll lite sporadiskt. Galet mysigt! Sen bar det av hem för lyx-myskväll med skumpa i mina finglas, tända ljus och soft musik. Kan ha varit detn bästa starten man kan ha på sitt "sommarlov"


Mr. tog en bild på middagsutsikten över ett regngrått skärgårdslandskap ♥


 


Idag har jag haft första tvätten på nya stället, klart godkänd tvättstuga ^^ När det väl var torrt och inne i garderoben igen så bar det av mot Onsala för studentskiva. LilleChrille tog studenten, glad och lite solbränd, tjusigt klädd och laddad för kvällens festande. Lilla killen blir stor! Hans kusin gav oss kvällens bästa citat när hon blev tillfrågan om någon där var tråkig. "Nej, ingen är tråkig....bara pappa!" Fast pappan i fråga lyckades få fram att han nog inte var så tråkig ändå, efter lite övertalande ^^ Av barn får man sanningen.


 


Nu är jag i en lugn lägenhet, resan hem var intressant på ett pendeltåg fyllt av berusade, överdrivet lyckliga, skrikiga studenter.


Jag vet.


Jag börjar bli bitter.


Jag ska skärpa mig!


 


-God natt!-


/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar