torsdag, maj 31

Det går bra nu

Mycket har hänt, har inte riktigt haft ro att blogga den här veckan.

I söndags var jag med Mr. i Botaniska och tittade på vackra blommor, gick på söta små stigar och kysstes under skimrande lövtak. Det var sol och lite vind och mina fötter var redigt trötta efteråt av allt strosande. Vi täntke avsluta med glass och gick till cafét i Botaniska, men det var galet urplockat i glassfrysen och inget som lockade sådär särskilt mycket. Istället gick vi till Slottsskogen och lyxade med kulglass från min favorit-glasstant. En hasselnötskula och en med äpple&kanel.


Inte så tokigt!


Måndagen bjöd på mor&dottermys i Haga. När vi , mätta och nöjda efter en stor lunch, satte oss och tog en kaffe så plingade det till i min telefon. Ett mail med ämnesraden "semestervikariat". Mitt hjärta kändet som det skulle slå ut ur bröstkorgen, kunde det vara så att jag hade jobb på gång? Jajemen, de ville ha mig på intervju redan nästa dag på ett demens-/äldreboende i Kärra.

Intervjun var inte så lång, men riktigt trevlig, Elaine berättade om deras verksamhet, vi småpratade lite och hon verkar vara en genuint trevlig kvinna. Jobbet var mitt redan från början i princip och idag eller imorgon skulle de kontakta mig om tider för sommaren. Så i sommar blir jag pendlare med en timmes resa till jobbet, kommer vara motigt emellanåt, men då är det bara att tänka på ångesten över att inte ha inkomst, så kommer det genast att kännas mycket bättre ^^

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar