onsdag, maj 16

När det blir lite för mycket

Jag tänker för mycket ibland, oroar mig, planerar och blir skiträdd för framtiden. Mycket i skallen leder ibland till att jag lever i någon helt annan tid, att jag tänker på vad som händer i sommar, att jag grubblar över saker som har hänt, men vid mitt köksbord har jag en fantastisk liten sak. Den påminner mig om att livet är nu! Att jag ska ta vara på det som är just nu och njuta av det med, inte bara grubbla över annat.


Brevid min basilika ligger den. En liten sten med den enkla uppmaningen "Lev i nuet!" gör att jag kommer ihåg att stanna upp, andas och göra det jag faktiskt kan göra just nu, inte ångesta över vad jag inte kan göra.

Vad jag kan göra just nu är att lyssna på min kropp som är trött och gå och lägga mig tidigt ikväll. Så godnatt på er!

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar