onsdag, april 4

Ynk

Idag har jag varit en ynk.

Igår slog monsterförkylningen till och idag har jag känt mig som kola i huvet och bihålorna, nyst stup i ett och varit så sjukt uttråkad.

Mr. åkte till Västerås i förmiddags och jag har toklängtat efter hans sällskap ungefär ända sen dess. Det är så tråkigt att vara sjuk och ensam! Jag har kämpat mot impulsen att äta allt jag kan hitta, jag har sovit, tittat på serier, försökt sysselsätta mig i största allmänhet. Men ändå känts så himla ensamt. Jag är riktigt dålig på att vara sjuk! 

För en stund sen kom Fummelfot förbi och räddade kvällen. Hon gav mig varma kramar, sade kloka ord och fick mig på rätt spår igen. Det är så himla mycket värt att ha hennes stöd, att dela mina tankar med någon som varit i samma situation. En pärla till väninna är hon! <3

Nu ska jag snart ta kvällsdosen av ipren och försöka sova bort lite mer av den här djävulsförkylningen. Natti!

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar