måndag, april 9

Den är här!

Dagen Då Jag Får Börja Springa. Jag trodde aldrig den skulel komma, men ääääntligen!
När jag kikade ut i morde möttes studs-glada jag av att himlen kastade ned snöblandat regn. Inte fasiken skulle det få stoppa mig från att springa!

Jag packade väskan och drog till Mr. för att sedan springa runt Mossen, lagom lång slinga och nära hem ifall det skulle börja göra ont.
Men det gjorde inte ont, alls. Det var bara en helt fantastisk och underbar känsla när runkeeper sade "next intervall" och jag började springa till tonerna av "Dont stop belivin'". Leende från öra till öra, en liten tår av lycka och jag kände mig som en kalv som just släppts ut i hagen på våren.

Jag ler fortfarande och längtar redan till nästa gång. Hoppas på bättre väder då dock, inte för att lite pissväder hindrar mig från att göra det jag vill, hell no! ^^ Nu inväntar jag träningsvärken, får det måste nog tyvärr komma träningsvärk när man inte sprungit på över tre månader. Muskler som glömt hur det känns och får sig en liten chock. Så värt det, de vänjer sig snart =)



Inte många saker som kan förstöra min dag nu!
Lite mer ingående om premiärturen i mina nya racerskor finns på min andra blogg som är mer träningsfokuserad. Välkommen dit om du är nyfiken! =)

Happy Cilla!

2 kommentarer: