söndag, april 8

En påsk, ett par skor och ett trashat badrum

Igår var det påskfirande hemma hos Annqas föräldrar, helt enligt traditioinerna. Det var god mat, trevligt sällskap, en GIGANTISK påskbrasa och när bilen till slut rullade hemåt igen var den fylld av trötta, mätta och nöjda människor.

När jag kom hem till mina kattfröknar så välkomnades jag av en kattspya på dörrmattan. Drog en djup suck och gick efter lite papper för att torka upp det. Men när jag kom in i badrummen fick jag fokus någon helt annan stans. Katterna hade lyckats välta ut hela frontstycket på badkaret! Det låg på golvet, mattorna var i kaos, handdukar på golvet... kunde inte annat än skratta åt eländet ^^


Idag sov jag ut, tog det lugnt och slog mig sedan ihop med Fummelfot för att åka till frölunda torg och leta skor. Det är guld värt attha med sig en assistent när det är dags att köpa löparskor! Hon sprang fram och tillbaka, hämtade skor, hämtade ny storlek, snörade upp dem så jag lätt kunde prova och ställde tillbaks de som inte passade. Lyx!
Det slutade med ett par urtjusiga addidas från herrhyllan. Fördelen med stora fötter: Det går att köpa både dam- och herrskor ^^ De var till och med på rea! OCH jag hade 25% rabatt som stadium-medlem. Så notan slutade på 299 kr, inte illa för ett par snajsiga löparskor från Addidas!

Jag vet, de är obscent snygga! ^^

Så nu sitter jag och känner in skorna och är fortfarande nöjd. Imorgon är det en stor dag. Det är Dagen Då Jag Får Börja Springa! ÄNTLIGEN! Jag kommer inte springa fort och inte länge, men jag får äntligen börja arbetet tillbaka mot en vettig löparkondition igen! Jag längtar helt sinnessjukt till imorgon och får sansa mig för att inte dra ut på en gång :P

Något annat jag längtar sinnessjukt mycket till är tisdag kväll. Då kommer Mr. äntligen hem igen efter en vecka i Västerås. Jag saknar honom jättemycket just nu, saknar kärlek, hans tokerier, hans kyssar. Jag saknar hans röst som blir sådär mörk när han är trött, hans sällskap vid frukostbordet och våra mysiga middagar. Jag vet att det är tisdag snart, men just nu känns "snart" som väldigt långt borta.
Saknar min älskade.


/Cecilia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar