lördag, juli 16

semestervecka, på riktigt!

Bloggen har inte fått en enda uppdatering på över en vecka, det är ett gott teckan. Jag har haft en fantastisk semestervecka tillsammans med Mr. och jag har inte alls haft lust att blogga.

Det började kalasbra, samma dag som Mr. kom till stan fick jag ett samtal från hemtjänsten i gbg (Fina Fummelfot jobbar där och hade gett dem mitt namn och nummer ifall de behövde mer folk) och de ville att jag skulle komma på intervju. Så dagen efter trotsade jag ösregnet och gick dit. Efter en halvtimmes intervju blev jag i princip anställd direkt! Tackade och var relativt samlad ända tills jag kom ut genom porten och började skutta upp och ner av lycka med ett fånflin över hela ansiktet ^^ Så nu på måndag är min första dag och jag är jättenervös, men det ska bli spännande =)

Efter intervjun pustade jag ut, njöt av att vara riktigt riktigt ledig en vecka utan att behöva bry mig om att söka jobb och dessutom ha min älskade i stan hela veckan! Vi har badat i havet, ätit glass i solen, shoppat, lagat god mat, sprungit i Skatås, sett på film, varit på grillkvällar och helt enkelt njutit av livet. Idag åkte han iväg igen för att jobba sina sista tre veckor. Jag är så glad att jag kommer ha ett jobba att tänka på så att veckorna slipper kännas fullt så långa och längsamma som de har gjort tidigare i sommar. Det kommer gå fort. Jag kommer klara jobbet galant och jag kommer vara så lycklig när distansförhållandesommaren är över!

Nu ksa jag nog ta med mig min lunch och mina fysiologiböcker ut i solen för att njuta lite innan nästa vecka och det utlovade regnet slår till ^^


-kärlek-
/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar