lördag, juli 30

Ljuva livet

Igår tyckte Ojla och jag att det var dags för lite friluftsliv, så vi packade middag och begav oss till en eldstad vid en liten sjö i Änggårdsbergen. Det var liite längre dit än vi kom ihåg, tog 45 minuter att gå och då höll vi ändå ett hyfsat tempo! Men jeez vad god maten var efter den promenaden, det var riktigt bra för aptiten ^^
Vi satt länge vid elden, lät den bli glöd och folie-grillade bananer med choklad och jag fick äntligen mina grillade marshmallows! Lycka på en pinne ^^

Kom hem till mig igen en bit efter midnatt och satte oss i soffan för lite småprat innan han skulle börja sin tidningsrunda... däckade totalt i soffan, tur att han ställde klockan, annars hade vi nog kunnat sova alldeles för länge. Schasade iväg honom till jobbet och verkligen dunsade i säng, ett under att jag hann få av mig kläderna innan jag däckade, jag var en Cilla-Zombie.


Idag har jag sprungit milen i Skatås tillsammans med Fummelfot. Det var 27 grader i skuggan när jag åkte hemifrån, lite dumma i huvet är vi nog, men har man bestämt en dag så spelar vädret ingen större roll. Dock skippade vi tröjorna redag från början och sprang i kortbyxor och sport-bh, mer kläder hade inte funkat!
Vi lade våra grejor i RIKs stuga (Fummelfot fixade nyckel) som när vi kom dit var full av kläder i omklädningsrummet, tv-spel stod på i stora rummet, glas, tallrikar och matförpackningar överallt. När vi kom tillbaka var ett juniorlag från IFK där och ockuperade båda omklädningsrummen! Så vi stretchade och varvade ner medan pojkarna duschade och samlade ihop sig, sen hade vi åter stugan för oss själva igen =)
Galet nöjd med min insats i spåret idag, trotsade värmen och tog mig runt på 1:10. Nice!

/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar