tisdag, juli 19

På egna ben

Första dagen i hemtjänsten igår. Jag gick brevid och fick lära mig, mycket nytt blev det och trots att det var en galet lugn dag var jeg helt, totalt körd i huvet när jag kom hem! Fick inte ett jota gjort på någon timme, bara försökte hitta lite energi i soffan (typiskt dåligt ställe att leta energi, bara så ni vet!).
Efter någon timme kom Fummelfot hit och vi gjorde oss redo för äventyr, blåbärsplockaräventyr! När vi gått en stund slog vi oss ner i blåbärsriset. 14 myggbett senare traskade vi hemmåt igen med varsin låda blåbär. Happyhappy! =)
Väl innanför dörren kraschade jag i soffan, tog mig igenom ett avsnitt av Criminal Minds och sen gick jag och totaldäckade i sängen.

Idag var det dags att kastas ut till vargarna, jag skulle gå själv, eget schema, jag var toknervös! Helt onödigt förstås, alla jag skulle till var jättetrevliga och det kändes riktigt bra. Jag tycker verkligen om att hjälpa människor, detta passar mig SÅ mycket bättre än föräljning! På väg hem satt jag och log, världen är full av fina människor, synd bara att de äldre liksom glöms bort. Glad att jag fick det här jobbet, även om jag blir dödstrött när jag kommer hem. Fast jag blev lite piggare av en skål blåbär och mjölk, lyxigt! Värt varenda myggbett ^^


Vardagslyx idag.
Ledig imorgon.
GÖTT!



/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar