tisdag, juli 26

Börjar det uselt kan det bara bli bättre

Veckan började uruselt med crappy feeling all over! Hela arbetsdagen kändes bara blä och tankarna loopade, jag var trött, jag toklängtade efter Mr. och tiden kröp fram. Efter jobbet kom Fummelfot hit för en inbokad joggingrunda. Det skulle bara vara en kort slö-jogg, men blev en 7 km lång vända i betydligt högre tempo än slö-jogg. Gissa om vi var nöjda när vi upptäckte det!
Det finns få saker som är så bra för humöret som en runda i löparspåret. När vi kom hem var alla dumtankar borta och det lilla uns av dåligt humör som eventuellt fanns kvar blåstes bort efter drygt en timme med Mr. på skype. Han får mig att må så bra, lyckas till och med på långdistans, vilken karl! ^^ Galet att det snart har varit vi i ett halvår, tiden flyger fram! ♥

Idag har varit en kanondag helt enkelt. Jobbade halvdag och sen bar det av till Fummelfot som tog med mig till Bus's föräldrar för att plocka bär. De har en helt fantastisk trädgård och hinner inte plocka allt själva, så vi får ta det vi vill ha. Fantastiska människor! Det underbara var att trots att Fummelfot flera gånger berättat om de fantastiska mängder bär som finns där blev jag alldeles lyrisk när vi kom dit. Jag har aldrig sett en så bärfylld krusbärsbuske (som Fummelfot ändå plockat av 2 ggr redan) eller svarta vinbär som växer i stora klasar! Det blev drygt 5 kg bär (krusbär, svarta vinbär och röda vinbär) som följde med mig hem under tiden som jag gav ifrån mig små förtjusta fnittranden över min ljuvliga skörd.


En KLASE svarta vinbär! Hela busken var full och jag var överlycklig.


Lycka växer på buskar i Lindome =)


 


Kvällen blev ännu bättre när jag kom hem och hade bestämt mig för att det var pizzadag idag, värmde upp bakstenen och har  nu avnjutit en utsökt middag. Jag älskar mig själv för att jag gjorde två pizzor, så jag har en underbart god lunch att ta med till jobbet imorgon. I'm so damn good! ^^


 


/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar