söndag, februari 19

Uppryckning

Ni vet de dagarna  när känslan av blah infinner sig, när man inte hittar lust till något? De dagar när tankarna börjar loopa, katastroftänk, som sprider sig på alla plan?



Lite så har varit den genomgående känslan de senaste dagarna, helt utan synbar anledning. Inde blev det bättre av att jag blev tokbesviken på årets beach-gasque och sittningen. Jag hade piffat mig fin, med bikini och stoor hatt, till och med ganska taggad på partaj. Men det sprack.

Blev trött och kanske lite för tjurig över det dåliga DJ:andet och minst lika oinspirerande toastmastrarna på sittningen, så det var upplagt för besvikelse. Stackars Mr. fick stå ut med mitt tjurande under kvällen, men han gjorde verkligen ett tappert jobb och försökte få mig gladare, underbara människa! Ledsen att jag var så besvärlig darling <3

Idag hade jag över Fummelfot för att få ordning på tankar, prata massa, skratta och självklart dricka te. När jag beklagade mig över hur min lilla självförtroendekris sprider sig och förpestar tankarna om det mesta omkring så liknade hon det vil bläck i vatten, det sprider sig. En väldigt talande beskrivning. Hon är bra på att få mig på fötter, ger kloka ord, kramar och berättar vad som hänt sen sist, så jag får tankarna på nya saker.

Går och lägger mig med en bra magkänsla och övertygelsen att imorgon kommer bli en bra dag :)

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar