onsdag, februari 1

Omställningar

Efter en månad med ett träningspass per dag känner jag att det blivit en del av vardagen och kommer definitivt fortsätta, om än kanske inte precis varje dag, men garanterat oftare än före utmaningen! :)

Igår avslutades månaden med fantastisk sushimiddag (hemgjord, såklart), vin, bubbel, goda ostar, mera vin och massa kärlek. Ett år med min fantastiska Mr. firades med stil!

mys!

Så, februari. Vad hittar jag på för tokerier då?
Det blir ett kostexperiment som grundar sig i ren nyfikenhet: LCHF-månad! (bloggar från mobilen idag, så mer ingående kommer snart. Orkar du inte vänta: Google it)

Första dagen idag kändes prima till en början. I eftermiddags gymmade jag med Mr. på Fysiken... Inte så genomtänkt. Först chocka kroppen med att strypa tillgången på kolhydrater och sedan be musklerna att ta i för glatta livet. Bad idea, inget jag rekommenderar.
Fick galen huvudvärk och vid middagen började jag må illa och frysa. Tallriken full av god mat och en kropp som känns lätt sjösjuk. Så nu har jag legat och varit ynklig under en filt i en timme eller så och börjar äntligen få tillbaka lite krafter.

Håller tummarna för att morgondagen blir bättre och ser till att inte ha någon träning inbokad. Nu ska jag försöka rycka upp mig och ladda om.


/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar