fredag, februari 3

Konsten att koppla av

Det är något jag är lite för bra på. Jag kan totalt koppla bort att jag har inlämninguppgifter att skriva, tenta att plugga till eller saker att fixa i hemmet. Idag är en sån dag.

Solen skiner ute, men det är svinkallt och inte särskilt frestande att gå ut, jag njuter av vädret här inifrån för tillfället. Mr. sitter i soffan med näsan i en bok och jag har myst runt i min stickade klänning, tagit det lugnt och ändå fått några vettiga grejer gjorda. Men inte så mycket som jag kanske borde. Det känns trots det väldigt bra, jag är i en liten bubbla av lugn och lycka. Allt känns bara bra just idag helt enkelt.
Såna dagar är helt fantastiska! (om än inte så effektiva)

LCHF-illamåendet har börjat ge med sig, vi åt en gudomligt god och fruktansvärt mättande flygande jacob igår och var fortfarande mätta när vi vaknade vid 9 i morse. Amazing! Det enorma suget efter coca-cola och banankaka som jag hade igårkväll har tack och lov försvunnit och jag är inte sugen på så mycket alls just nu, förutom kaffe och te. ^^

Jag börjar känna mig redo för ett träningspass igen, det börjar kännas fruktansvärt längesen fast det senaste var i förrgår. Håller jag på att bli ett sånt där "träningsfreak"? Om så skulle vara fallet så ska jag nog överleva det. Det är ju kul att träna!

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar