fredag, januari 6

Swoosh!

Årets första vecka är snart slut, bara sådär!
Oh, well, den har varit bra =)

Jag har en nyårsutmaning som Runner's World gav sina läsare; Träna en gång varje dag i hela Januari.
(jag vet, det går inte så bra ihop med mina fina ord om försiktighet och så, men jag gör inget som gör ont, jag lovar! )

Så hittills har jag hunnit med både lite löpning, gym och stavpromenader.
Idag var det dags för yoga. Första passet på 6 år. Jag är återfrälst!
Gick hem aldeles mjuk i kroppen och lugn inombords, det gör underverk! Mina höfter älskar mig för att jag tog yoga istället för spinning idag, shit, de liksom...lever igen!
Det kommer definitivt bli veckorutin med yoga framöver, oh yes.

När jag sedan suttit hemma och pluggat några timmar så ringde Fummelfot. "Vill du fika med mig?" fika, som liksom på stan, sitta länge och babbla, på ett café, inte hemma i soffan. Underbart sätt att spendera några timmar, vi pratade nästan oavbrutet, drack kaffe och njöt av varsin chokladintensiv tryffel. Ingen kaka, ingen muffin, här samlar vi vuxenpoäng!
Nej, skämt å sido är det väldigt skönt att kunna nöja sig med en tryffel till kaffet, vi tackade till och med nej till gratis semlor när de höll på att stänga(!). Visserligen av ren princip, inga semlor före fettisdagen, men det var inte ens särskilt svårt.
Lycka är att kunna välja själv.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar