söndag, januari 15

Tre gånger krasch

Mycket på gång i livet i livet ger lite på bloggen.
Det har inte funnits tid, eller jo, men ingen ork att blogga.

Jag har kommit två veckor in i min nyårsutmaning, so far so good. Lekte med Fummelfot på gymmet i början av veckan och fick lära mig lite övningar med skivstång, cablecross och vi lekte magövningar med boll och med pinne. Helt enkelt hur kul som helst! Toklängtar till nästa gång så jag får lära mig mer! =)

I fredags var det tenta, som nag nollade totalt. Att det kan ta så mycket energi att skriva noll på en tenta, men jag var så slutkörd mentalt när jag efteråt kom hem till Mr. att jag bröt ihop en stund i hans famn. När jag åkte hem senare hämtade jag ut paket som kommit til mig, min nya, fina, vita iPhone! (Tyvärr är inte mitt nummer porterat förrän den 26:e, så tills dess får den fungera som media/underhållningsleksak. Men det är inte heller fy skam. ) Så jag lekte med den en stund, kopplade in den till iTunes och skulle uppdatera programvaran, för det sa den åt mig att göra. Då hängde sig telefoneländet.
Som om inte dagen var tillräckligt eländig redan.

Mr. kom hem till mig för middag och löpning och skrattade åt mig och min teknikkarma. Suck, den är inte på topp alla dagar.

Som om inte dagen var tillräckligt pissig redan, efter nollad tenta och hängd telefon, så började mitt knä krångla efter halva löpturen i solskenet. Jag gav nyckeln till Mr. och han fick springa hem före medan jag GICK hem. Arg och ledsen med ont i knäna och tårar i ögonen.
Efter lite ynklighet i soffan hemma medan Mr. konstaterade att telefonen nog skulle ordna upp sig om vi försökte hemma hos honom (vilket den gjorde, yaay!) så fick en varm dusch vända dagen.
Mr. lagade en ljuvlig renskavsgryta som vi avnjöt med rödvin till i stearinljusmys. Mätta och nöjda gosade vi ner oss i soffan och såg "Reel Steel".
Jodå, dagen blev allt bra till slut, med lite hjälp.  <3

Äntligen har jag några dagar ledigt, tid att träna, koppla av på riktigt och läsa sånt jag vill istället för kursböcker. Förhoppningsvis har jag "Matrevolutionen" snart att läsa, ska bli intressant.

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar