lördag, januari 21

Insnöad

Eller okej, inte så att jag inte kommer utanför dörren, men det går inga bussar.

Jag var nere vid järntorget i förmiddags och roade mig med att kolla på alla märkliga saker och kläder de har på Myrorna. Hittade lite nostalgiplagg också, börjar man bli vuxen då? Anyway, på vägen hem så såg vi hur buss 16 hade fastnat i backen upp mot sahlgrenska och våran chaufför stannade för att höra hur det gick. Sen satt vi fast också. Två bussar blockerade alltså hela körbanan.
Efter en kvarts trixande och envisa försök kom vi loss. När vi kom till nästa backe så körde han på utav helsike och stannade inte förrän uppe på krönet, hållplatsen ligger i slutet av backen.

Ingen vinter utan busskrångel, right?

Så skulle jag hem till Mr. ikväll för lite lördagsmys, men det går inga bussar alls dit, det står inställd i hela listan när jag söker på VT. Wihoo...
Men jag gör något bra av det, får mig lite motion och går hem till honom istället. Det är ju så vackert ute, lika bra att ta vara på det :)

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar