måndag, september 26

Uppladdning

Inför den kommande pluggveckan innan tentan laddade jag upp med en dunderhelg, fylld av härligheter.Fredagskvällen delade jag med Rödtott och en flaska vin, vi hade riktigt mysig, åt, babblade och skrattade åt tok-katterna medans Skavlan och senare En prinsessas dagbok höll oss sällskap på tv:n.

Lördagsmorgon blev jag väckt av klockan och kikade ut på det vackra vädret, perfekt för den inbokade dejten med mamma på bondens marknad! Vi strosade, köpte godsaker (pumpa, grönkål och jättefina rödlökar fick följa med mig hem) och bestämde oss sedan för att det vr dags för kaffe. Efter att ha gått heeeela vägen upp för gatan och heeela vägen tillbaka, hittade vi plats i solen och åt lite sött och drack kaffe ur världens minsta koppar. Det var slut på normalstora så vi fick typ...lite större espressokoppar. Många påtår blev det ^^


Bondens marknad, massa goda nyttigheter!




När jag kom hem kunde jaginte låta bli att snöra på mig skorna och springa av mig i det fina vädret. Helt underbart! Det gick helt okej, även om kroppen känddes lite halvengagerad. Sprang förbi en drös nerfallna päron, där var det partaj minsann, fullt av berusade små getingar som vinglade omkring. Underhållande indeed :P
Kvällen var inbokad hos Annqa. Hon hade kört ut gubben och laddat för tjejkväll, det bjöds på en trerätters middag, vin, massa tjatter (som sig bör när 6 töser har tjejkväll) och vi avslutade med att se på Pretty Woman. Jag har liksom lyckats missa att se den, men nu är det gjort och den var ju riktigt bra! Mysig kväll med härliga tjejer. Let's do it again some time!


Annqa hade gjort jättefina små bakelser till efterrätt, hon är så himla duktig!




Igår var jag på bokmässan med mamma och några av hennes väninnor. Det är något speciellt med bokmässan, så mysigt liksom. Är lite bitter över att jag missade Don Rosa, kom dit för sent, men jag fick iaf ett glas champagne och köpte hem lite Elvisserier och en väääldigt efterlängtat kokbok: "Soppor, Bröd & Röror" Äntligen är den min! =)


Bokmässan ska göras med stil, champagne it is! ;)


Väl hemma igen kom Mr. hit för lugn söndagskväll, middag och Masjävlar. Ytterligare en film att bocka av på listan "filmer cilla inte har sett fast hon borde". Den var bra, riktigt bra. Men jag hade inte väntat mig så mycket ledsamheter riktigt, fast det vägdes ju upp rätt bra av alla skratt :)


Nu är Mr. avvinkad och jag ska, med en kopp kaffe eller fem, hänge mig åt nutritionsfysiologins spännadne värld resten av dagen.


 


Denna tentan ska vi klara!


Jajjamensan, fattas bara!


 


/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar