fredag, september 23

identitetskris? framtidskris?

Eller bara lite allmän ångest?

Jag blev ju godkänd på fysiologitentan, glad som få och pluggar nu intensivt inför nästa tenta om drygt en vecka. Jag pluggar och pluggar, men sen då? vad fan händer sen? Jag älskar verkligen min utbildning och tycker allting är sjukt intressant och vill verkligen lära mig... Men leder det någon vart, eller skaffar jag mig bara massa "onödiga" studieskulder? Det är ju en annan sak om man utbildar sig till något specifikt som lärare, dietist, tandläkare... men jag blir...bara jävligt allmänbildad inom hälsa.
Suck.

Det är en sån dag helt enkelt när tankarna bara snurrar och jag inte hittar någon rätsida på någonting. Funderar på om jag är tillräckligt frisk för en "rensa tankarna löptur" efter lunch, tror att jag skulle må bra av det. Allting blir bättre, det vet jag, men just idag hittar jag ingen riktig mening med det. Önskar att jag hade en konkret plan och visste precis vad jag ville, gud vad jag är avundsjuk på människor som vet vad de vill och har ett mål att jobba mot.

Lite lunch och energigivande motion reder nog ut lite av kaoset i alla fall, sen ska Rödtott och jag ha vinmys på balkongen ikväll, vi ses ju knappt i skolan längre nu när vi läser olika inriktningar så det ska bli härligt att träffa henne igen! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar