söndag, september 11

Efter regn kommer solsken

Efter att ha vaknat upp till ett dundrande åskväder med vacker ljusshow trodde jag att det var regn som stod på schemat hela dagen. Lycka är när vädret då spricker upp till strålande solsken mitt på dagen :)

Min förstärkare bestömde sig ju för att krångla och skicka brum ut i högtalarna, så idag kom pappa med min Beocenter 5000 som jag fått efter farfar. Den har ganska många år på nacken, kasettdäcket är paj och luckan till skivspelaren är tejpad eftersom gångjärnen är paj, MEN den skickar ut ljud precis som den ska och jag har återigen vettigt ljud ut från datorn. Sen ser den ju fantastiskt retro ut ^^


Retro in da house!


 


Efter lite kvalitetstid med pappsen, mumsig lunch, gardinstångsuppsättning och kaffedrickande så tog jag vara på solskenet och gav mig ut på en tur för att rasta löparskorna. Shit, det var en bra dag för det! Jag kände mig på topp, det var lätt i benen, jag höll tempot uppe och hade nog kunnat ta några kilometer till, men körde fys hemma på hallgolvet istället. Kikade på min logg efter rundan och nog fasiken var det inte bara en känsla av att det gick bra, det gjorde faktiskt det också! Snitt på 5:31 min/km och halvmilen på flera minuter under halvtimmen, Booya! =)


 



Glad och svettig, med snyggaste färgmatchningen på tröja och diadem ^^


 


/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar