torsdag, september 16

JÄTTE-BLÄ!!

Det är så mycket just nu...

Igår hade jag en awesomekväll på Trädgårn där student10 hade kick-off för stans alla nya studenter. Det var gratis mat, och Universal Poplab, Maia Hirasawa och Royal Republic live på scen. Träffade ett skönt gäng tyskar som jag dansade med senare på kvällen. Grym kväll helt enkelt!

Och det mesta som händer just nu är toppen, men så ligger det saker och skaver i bakgrunden. Kommer jag ha råd att bo kvar? Kommer csn någonsin ge mig pengar igen? Kommer pappa få ett jobb? Hur mår mamma egentligen, jag önskar så att hon kunde stressa ner... Tänk om jag inte klarar första tentan? Med ett så stort fail på Chalmers tentamässigt så är jag sjukligt nervös... Men dedär pengarna tar kål på mig... jag vill inte flytta hem igen! Jag vill bo här med mina katter, jag vill ha råd med en fika, kunna lyxa till det lite emellanåt.

Och denhär FÖRBANNADE förkylningen är inte alls vad jag behöver just nu...
Jag orkar inte...
Den tar all energi ur mig och jag orkar inte göra någonting! Lägenheten ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, jag orkar inte göra något åt det... jag orkar verkligen inte och har gråten i halsen över att ingenting fungerar som det ska.. Jag vet, det är bara att bestämma sig, men jag orkar inte! Mest av allt skulle jag vilja åka hem till mamma och pappa och bli ompysslad tills jag blir frisk. Men kan inte med att smitta ner dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar