torsdag, september 9

Cilla goes invalido...

Vaknade i morse och kände mig lite stel när jag rörde på mig ,men tänkte att det nog bara var lite morgonstelhet. När jag satte fötterna mot golvet, reste mig...och föll raklång pladask! på sovrumsgolvet så indåg jag att det nog inte var riktigt så enkelt.
Mördarträningsvärken från helvetet har bitit sig fast i mina vader!
Jag som tyckte att jag var så duktig och stretchade efter dansen i tisdags... inser att jag glömde visst vaderna...
Så ser ni någon som, småfnittrandes åt hur dum hon måste se ut, stapplar fram längs vägen så är det förmodligen jag. Stör mig lite eftersom det omöjliggör mina ambitioner att övaövaöva på stegen till på tisdag. :(

Igår var jag på min första sittning på GU, intressant skulle man kunna kalla det. Jag har nog aldrig stött på en så dåligt organiserad sittning! Nollan fick, indelad i gruppr, köpa maten, laga maten och stå för lokal (hemma hos en av oss). Men så var det övningssittning och bara för att vi skulle lära oss sittningsdiciplin och sånger. Men ändå! Man kan ju försöka organisera lite som phadder iaf?
Väldigt trevliga phaddrar dock, inget ont om dem, bara om deras organisationsförmåga. :P
Kortaste sittningen ever, men många skulle hem och plugga tydligen... jaja, nog om det, det var en väldigt trevlig kväll med sång, gyckel och mat och dryck :)

Snart väntar långhelg, ledig fredag OCH måndag! så jag har tid att försöka komma ikapp med läsningen...och roa mig lite på ett hörn med. Imorgon är det spex med T och på lördag är det Nollfinal på Chalmers. Eventuellt picnic med GU också...och svampplockning med phar på måndag...shit, hur blev helgen så uppbokad? jag som skulle plugga massa!
Nej, det finns ju faktiskt massa tid fortfarande, hela dagen imorgon innan jag ska till T till exempel ^^

Nu ska jag ta min argumentationsanalys och åka på seminarie på pedagogen, mors! :)
/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar