onsdag, september 1

:)

Jag satt och log hela vägen hem på spårvagnen efter mina första danser på Twisted.
Det var bara bäst helt enkelt!

På vägen dit var jag så opepp man kan bli, men det blev snabbt bättre när jag väl stod inne på min första Dancehall klass. Miss Relli är en toppenlärare! Det var underbar dans och en hel del styrke- och stretchövningar ("ni som kan gå ner i spagat, bra för er! Ni andra, det är bara att öva!"), mina magmuskler påminner mig om det konstant :P
Hooked! :D
Och jättesvettig!

Torra kläder och lite pluggande och renskrivande av anteckningar senare (ca en timme sådär) knatade jag med in till Twisted D's NYC klass. Visste verkligen inte vad jag skulle förväna mig, men jag lärde mig att :
-> Ja, även han har evil favoritövningar som ger träningsvärk. skuldror och axlar, hejhej.
-> Jag behöver nya skor att dansa i, aerobic-skor som är gjorda för att inte halka på golvet är inte alls optimalt om man inte vill fastna och bryta båda fötterna mitt i ett steg!
-> Det är sjukt kul! svårt, men sjukt kul! Och man kan ju inte vara proffs första gången man gör ngt, eller hur? :P

Fummelfot kikade förbi för att inte dansa (förkyld, hon ska ta det lugnt! och det gör hon, typ..:P) och fick en härligt svettig kram. Underbara kvinna som lurat in mig i dansens värld! :D


Nu ska jag in till stan och hitta bra skor, till ett bra pris...yeah right.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar