onsdag, september 5

kaos

Det har varit några hektiska veckor sedan renoveringsbubblan försvann.

Jag är numera:
* en i skaran arbetssökande unga i Sverige, sommarjobbet tog slut och inget nytt fanns direkt, så nu är det full jakt!
*lite vilsen i mina framtidsdrömmar, Lady Velpotta slår till igen. Kanske är jag itne akademiker ändå?
*Sambo med min älskade Mr.

Ihopflyttandet var planerat till 1/9 och dagarna innan var minst sagt fullspäckade! Allt skulle ner i lådor, kontrakt för hyresgästen i ettan på emilsborg skulle skrivas och flytthjälp skulle ordnas. På lördagsmorgonen var vi 7 tappra som lyfte, bar, svor över trappor och till slut, efter en galet effektiv flytt, skålades det i bubbel och mumsades kycklingsallad.

Tack för ett fantastiskt jobb, det var ovärderligt att få er hjälp!

Sedan dess har vi haft fullt upp med att pussla ihop våra två bohag till ett fungerande hem. Det börjar faktiskt kännas ganska mysigt här nu! Efter en tripp till Ikea, Hemtex, Biltema och Ica maxi hade vi fixat det nödvändigaste och har numera både orkidé och gardin i sovrummet, ny gardin i köket, fantastiskt ljus i badrummet och massor av mat i kyl och frys!
Livet som sambos blir mindre kaotiskt för varje dag, det kommer bli toppen det här. Att äntligen leva under samma tak som mannen jag älskar, att slippa fundera på om vi ska sova här eller där, äta var för sig eller tillsammans, allt energikrävande tidspusslande är över och vi kan koppla av tillsammans istället <3

Det blev lite lådor, Kiya gillade nya utsiktsplatsen

Att organisera in allt i köket var ett enda stort pussel...

...dubbel uppsättning av en del saker som kryddor...


...och Eva Solo-karaffer! =)

Vi avslutade första dagen som sambos med en riktigt god middag, vin och levande ljus.
Kärlek!


Nu blir det snart dags för dagens middag, och jag längtar.
Det råkar nämligen vara så att min Mr. gör de godaste burgarna i stan ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar