söndag, september 9

fullrullehelg

igen.

Fredagen bjöd på pubrunda, öhl, vänner, för tunna strumpbyxor och förfrusna ben. En kanonkväll helt enkelt. Det var väldigt skönt att komma hemifrån, träffa folk och bara vara, vi har liksom stängt in oss lite här hemma senaste veckan och fokuserat på att packa upp och få i ordning. Men jäklar vad bra det blir! Nu är det mest småfix kvar, det känns riktigt hemtrevligt och våra prylar fungerar väldigt bra ihop, blir finfint! =)

Igår var vi i Haga på Bondens Marknad och smakade oss fram mellan godsakerna, tittade på vackra blommor, marmelader, pumpor, gurkor och tusen andra grejor. Shoppade loss lite, laddade upp i grönsaksförrådet med grönkål, morötter, rödlök och massa yummie. En flaska himmelsk jordgubbssaft med fläder fick också följa med hem, och en bukett vackra blommor. Sen slog hungern till och vi åkte hemåt för lite lunch.





På kvällen lämnade jag hemmets trygga vrå igen, iklädd det vackraste jag har (min grå nollk-overall) och begav mig på zittning. Det var evigheter sen och jag hade toppenkul! Det blev sent och jag blev full, men mår ändå oförskämt bra idag. Var nog en bra grej att inte gå på zkumgasquen, istället satte vi oss på puben i kårhuset, drack öhl och spelade kort tills de stängde, sen gick jag och Bucky och tog ett glas vin medan killarna drog till bastun. (hon har just opererat ögonen, bastu är ingen bra idé för nylasrade ögon)

Kom hem full och glad vid 2 inatt, mumsade i mig rester av tacopajen som Mr. åt till middag, gick och lade mig, bad ynkligt om en varm vetekudde, Mr. fixade och så fort jag fått den somnade jag som en stock! Idag blev det frukost vid 13, en segsöndag står på schemat idag. Lite tavlor ska upp, lite grejor till förrådet och lite tid med älskade Fummelfot som kommer på besök :)

Nu: Kaffe
Sen: Taveluppsättning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar