måndag, september 17

Festfixarna

I lördags var det fejande och fixande i hemmet, det var bakande av sötsaker, piffande av lägenhet och piffande av sambos. Det vankades fest minsann, ihopflyttningsfest!

Kvällen var jättelyckad och vi fick vantastiska presenter med tillhörande story-telling. Det var ballonger, färgglada shots, färggladare godis och hembakta makroner, även de färggranna för att passa in på festens tema. Allt gick åt och när gästerna gått hem var vi fruktansvärt tacksamma för att vi köpt plastglas. Lättstädade fester är de bästa ^^

Bjuder på lite prep-bilder från kvällen, festbilderna kommer på facebook så smånnig om.

Baknings-stassen åkte på!

Det vispades en jäkla massa äggvita

En smet gjordes grön

En annan blev solgul 

Resultatet: Mina första egna makroner! 
Jag hade aldrig varesig ätit eller gjort sådana förut, men de blev fantastiskt goda och gick åt allihop :)

Skål!

Igår var vi två sega varelser som masade oss upp vid 12 för en ljuvlig våffelfrukost. Det gjordes inte många knop på hela dagen, stor del spenderades i soffan. Antingen surfandes, virkandes eller tittandes på film. Tog inte lång tid efter att jag lagt huvudet på kudden innan jag somnade. Något party animal, det är jag då inte. Inte dagen efter iaf ^^

Idag är det back to buissness med plugg och jobbsökande. Och kaffe. Massa gott kaffe ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar