onsdag, februari 2

Smärta när den är som bäst

TRÄNINGSVÄRK!!

Igår drog dansterminen på Twisted igång och det var himmelriket! Trots att jag verkligen kände av att jag inte dansat under juluppehållet. Mina benmuskler har liksom....tappat en del i styrka och uthållighet ^^ Men ge det några veckor så är jag back on track igen! Har ju utökat lite från förra terminen då jag tog två klasser, nu tar jag de två plus tre nya, får se hur det ska gå. Garanterat är att jag kommer bli galet mycket starkare under våren! Och så ska jag, mellan alla dansklasser, pluggande och socialt umgänge lyckas få inte lite löpning så jag klarar av att ta mig runt göteborgsvarvet! Jag hoppas att Karlsson inte bara snackade gojja när han sade att vi kunde träna ihop, det är både lättare och roligare om man har sällskap :)

Fick en riktig aha-upplevelse igår när Twisted D lät oss traggla crisscross, jag har gjort fel en hel termin! Inte konstigt att jag aldrig fick ordning på det! Så nu ska det nog (när benen kommit upp lite i styrka vill säga) gå att få upp lite hastighet i det också ^^

Efter dansen igår åkte jag hem till Mr. Awesome som lovat att hjälpa mig äta upp kladdkakan jag bakade tidigare under dagen. Men lite missförstånd gjorde att ungefär samtidigt som jag var framme hos honom så stod han utanför min lägenhet och undrade vart jag var någonstans. Inte så mycket att göra åt det, jag fjäskade in mig på snabbvisit hos Znibb som också bor på Emilsborg, snackade lite, bjöd på en bit kladdkaka för besväret och väntade på att Mr. skulle komma tillbaka.
Blev en bra kväll med kaka och film, morgonen var inte alls lika angenäm när klockan ringde och kroppen skrek "LIGG KVAR!! DET GÖR ONT ATT RÖRA PÅ SIG!" Träningsvärken hade slagit till och den har inte blivit bättre under dagen direkt :P

Har Fortsatt på högtalarprojektet idag, delningsfilter har lötts ihop, mera täcke har häftats fast i lådorna och det börjar närma sig första provspelningen :D
Det är kul med födelsedagspresenter som räcker länge ^^



Stolt tös med ny-lött delningsfilter :)


 




Imorgon är det dags för en "lång" dag i skolan, vi har föreläsning i hälsoekonomi från kl. 9 till 16. Det ska bli intressant. Jag har inte mycket koll på vad det egentligen är, men vi fick mail om att vi skulle ha med en miniräknare, helst en "riktig".
Funderar lite lätt på vad en riktig miniräknare innebär, men har en känsla av att min kommer vara aningen överkvalificerad :P

-over and out-
/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar