tisdag, februari 15

myskväll och ofokuserad tentaångest

Igår gick jag hem till Mr. efter träningen på Fysiken. Vi hade en jätte mysig alla hjärtans dags- kväll utan krav och måsten. Jag tog ledigt från tentapluggandet för kvällen och bara njöt av sällskapet, vinet, kopplade av, såg film och fick världens sötaste godisaskar i present dagen till ära!
Det var en bra kväll, men en mindre bra morgon när arbetarna på Peab drog igång. Jag var nästan säker på att de skulle borra sig in i lägenheten, plocka ur hela fönsterkarmarna och sticka in huvet med ett käckt "Gomorron på er, sömntutor!"
Men de höll sig på utsidan tack och lov.

Idag har det varit tentaplugg...går sådär just nu, tentaångesten kröp sig på och jag fick smått panik. Sen drev tankarna iväg och jag fick istället panik över att min ekonomi är på väg att krascha, det är iaf så det känns just nu. Så mycket som bara ligger och gnager i bakgrunden, små orosmoment som fyller upp alldeles för stor del av mina tankar. Är det verkligen värt detta? Är det verkligen värt att plugga? Har jag verklign råd att köpa det där? har jag råd att göra något över huvud taget? har jag några pengar över huvudtaget?
Allt är mer påfrestande när man inte har några besparingar som säkerhetslina... de rök ju när ingen ville ge mig socialbidra i våras...
Så står det noll på kontot så är det verkligen noll...
fuck!
nej, fokusera på tentan nu så tar jag detta en annan gång!!


Kör så det ryker, rätt in i väggen, mera kaffe, kom igen!!


/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar