fredag, maj 13

Sjukdom är ett djävulens påhitt!

Vet inte om det var löpningen igår eller att jag hade för lite kläder när jag promenerade från Emilsborg till skolan i blåsten i morse, men vid lunch kröp den sig på... Den där känslan i halsen som inte kan betyda något annat än att jag blir sjuk. Det är ofelbart. Så nu sitter jag och har missat genrepet med Twisted, kommer missa uppvisningen imorgon och tycker förbaskat synd om mig själv. Halsen känns tjock och det gör ont när jag sväljer.
Finns ingen mat hemma, har ett diskberg som hånflinar åt mig och jag lever i ett flyttkaos.

Vill bara krypa ner under täcket och bli ompysslad tills jag är frisk, men det fungerar inte så när man bor själv. Såna här dagar önskar jag lite att jag bodde kvar hemma. Eller att jag hade någon här som kunde pyssla om mig, men inte denna gången.
En bra kvinna reder sig själv och får samla kraft att handla imorgon!

Ikväll är det te, nyponsoppa och filt i soffan som gäller.


/Stackars lilla Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar