söndag, juni 10

Nytt och spännande

Det har varit en såndär seg söndag. Regnet svepte förbi utanför fönstret när vi gick upp och jag var så galet trött. Det har mest pysslats här hemma idag. Mr. har hjälpt mig att optimera mitt ljudbokslyssnande på iPhonen och svurit över min dator medan jag har varvat hushållsysslor med bloggläsande och kaffedrickande. Lugnt och skönt, batterierna har fått laddas lite.

 Såhär kan det se ut en söndag i lugnets tecken

Imorgon är första dagen på sommarjobbet på Kärrahus äldreboende.
Det ska bli jättespännande, intressant och jag är skitnervös. Inte för att jag tror jag kommer sabba det, men mest för att jag kommer ha en överfylld hjärna imorgon kväll, fylld av namn, tider och rutiner. Så efter jobbet har jag inplanerat ett rejält träningspass för att koppla av lite, ska bli nice!

Nu är väskan packad, busskortet inhandlat, lunchlådan lagad, jag är duschad och tänker ta en kopp te framför någon tv-serie innan jag kryper ner i min renbäddade säng i mit urvädrade sovrum. Allt för att inte vara total zombie imorgon kl. 5 när larmet ringer.

Wish me luck! =)
/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar