tisdag, oktober 4

Nya tag!

Efter att ha hjärntvättat mig med nutritionsfysiologi större delen av förra veckan (med några mindre pauser för tårtkalas och svampplockning) så var det dags för tenta igår. Millan uttryckte sig så klockrent när vi var fördigtentade: "man känner sig lite nersparkad och död inombords efter den här tentan!"
Japp, mentalt mörbultad och sn smula hjärntvättad... Men nu är den skriven och jag slipper tänka mer på den till resultaten kommer. Bara hoppa på nästa kurs och börja läsa för seminariet på torsdag. Ingen rast ingen ro ^^

I morse när Mr. och jag satt och åt frukost så plingade det till i mobilen, mail från CSN om besked ang. studiemedel. Jag fick akut måste-veta-nu-känsla och sprang från frukostbordet för att logga in på mina sidor och kolla. JAG HAR PENGAR! :D Shit, det är en helt sjuk känsla att äntligen slippa oroa sig. Så himla skönt!
Satt och flinade och studsade upp och ner på stolen resten av frukosten, kände mig som ett barn som fått precis det som stod överst på önskelistan.

Så idag har jag lyxat lite, köpt riktigt smink (inte billigt och kemiskt från H&M, riktiga grejor från BodyShop, lyxlyx!) och en mysig halsduk för kommande höstdagar. Mamma bjöd på kaffe och middag på stan och vi strosade runt och babblade på. En riktigt bra dag blev det =)



 


/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar