måndag, januari 24

Tårtkalas och vänner ♥

Gårdagens tårtkalas blev succé! Trots lite försening med tårtorna eftersom chokladfrostingen skulle svalna innan man hade den på tårtan, men alla var tålmodiga och nöjde sig med kaffe, te och saft tills tårtorna stod på bordet. De dekorerades med tomtebloss och de sjöng för mig, så fint så! :D
Fick massa fina presentar av mina älskade vänner!



Fummelfot gav mig en underbar vego-kokbok


 




Av Gabs fick jag gryt"lappar" i silicon, man ser ut som en kräfta om man använder båda samtidigt! ^^


 




Mr. Awesome bidrog med ett delikat tillskott till sprithyllan, namnam! :)


 




Av Rödtott fick jag en bok, den verkar jättebra och ska läsas mycket snart!


 




Tiger och Björnen gav mig ett set med 6 jättesöta nysilverskedar :D


 




Lady hade tagit tårtkalaset som en anledning att få göra en tjusig tårta, och god var den också med chokladbottnar och kokos och blåbär i fyllningen ^^


 


Även Ojla och Kinesen bidrog med ätbara presenter: hemgjorda chokladbollar och en ask med Anthon Berg-choklad. Karlsson gratulerade med varma kramar samt en stor hink beundran över lägenheten :P


När De flesta gått hem öppnade jag flaskan med limoncello och bjöd Ojla och Mr. Awesome på ett smakprov, den var riktigt god och gjorde sig bra efter all tårta. :) Efter ytterligare lite småprat sprang Ojla till sista vagnen och Mr. Awesome och jag plockade undan lite innan vi gick och lade oss. En sjukt bra födelsedag, rakt igenom! Hade lätt kunnat sova längre idag dock, men det får jag ta en annan dag helt enkelt, kanske en liten eftermiddags-lur...fast nej, då kommer jag inte kunna sova ikväll sen.


 


En bit tårta kanske, har nästan en halva av varje sort kvar :P


 


-Love-


/Cilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar