måndag, oktober 1

En regnig måndag

Japp, väldigt blött ute idag. Inne är bra. Varmt och torrt. Som nu.

Igår var jag och mamma på Bok- & Biblioteksmässan, det var galet mycket folk, ännu mer galet mycket böcker och helt fantastiskt, som det brukar vara :) Vi minglade runt, läste på bokpärmar, bläddrade, handlade och lyssnade på ltie föreläsare. Men shit vad trötta vi var när klockan började närma sig 17 och stängning. Mamma tittade lite skamset på mig och frågade "Du, vilken var den första föreläsningen vi var på? Den klockan 12?" varpå jag försökte komma på ett svar, men istället bröt ihop i en liten fnissattack när jag insåg att jag också glömt av det totalt. Slutade med att vi tröttfnissiga damer rådfrågade tidningen med mässprogrammet i. ^^

Efter mässan mötte Mr. upp oss för att agera chaufför hemhemtill Onsala (vi damer drack ju vin på mässan, då kan man itne köra bil sen!) Det bjöds på ljuvlig middag i Onsala och idag fick vi skjuts hem till Mölndal av fina mamma, lyxigt värre. Fick även med mig massa vantar och annat som mamma rensat ut hemma och bäst av allt: jag fick med mig min fina åskboll hem!
Ja, också böckerna från bokmässan då såklart. :)

Retro, asball och fantastiskt underhållande!


Årets skörd från bokmässan

Ja, idag hade jag ju min första körlektion (på vääldigt länge) och fick köra omkring ett tag för att Conny skulle få en uppfattning om hur mycket jag redan kunde och vilken nivå jag var på. Det kändes galet nervöst i början, men Conny är så lugn, pedagogisk och jättetrevlig, så det släppte ganska fort. När lektionen var över sa han "Jag tycker vi pokar uppkörning nu då" och jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera, skämtade han? hörde jag rätt? och jag såg nog lite förvirrad ut för jag fick ett "Du får se lite gladare ut" och sagt och gjort, uppkörningen bokades och jag såg gladare ut. Nu är det inte långt kvar! Som jag längtar!

Tadaa!

3 kommentarer:

  1. Va avundsjuk jag är! Själv missade jag bokmässan för andra gången i rad- för dåligt alltså. Men men det kommer ju fler! :-)

    Kommer ihåg det där med övningskörningen. Håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju tur att den kommer tillbaka och du får se till att inte vara i efter-bröllopet-kaos eller andra upptagenheter nästa år ;)

      Tack, jag tror det kommer gå alldeles galant, det är ju kul!

      Radera
  2. Nämen så grymt Cilla, grattis angående en bokad uppkörning! Då är du snart ett körkort rikare! Yeey!

    SvaraRadera